סדנאות

————————————————————————————————————————————————————-

סדנאות למורים

"לאורן" מציעה לביה"ס סדנה לצוותים פדגוגיים בחינוך הממלכתי דתי. במהלך הסדנה מועברים העקרונות של שילוב דמויות נשים בסביבה החזותית. הסדנה כוללת פעילות חוויתית של שיתוף חדר המורים, תוך עיבוד של חומרים חזותיים, כמו איורי לוגו של עמותות ובתי ספר ותמונות של דיוקנים. מטרת הסדנה היא לזקק את החזון הייחודי של הקהילה המקומית בה שוכן ביה"ס, ולבחור דמות נשית המייצגת את הערכים הללו באופן מיטבי עבור שם ביה"ס, עבור מרכזי למידה (כגון בחדר מדעים), ועבור תצוגה בסביבה החזותית.

תכני המפגשים למורים:

  1. "מי מכיר את האשה שבקיר?!" – המסרים הגלויים והסמויים הגלומים בייצוג הנשי בסביבה החזותית בבית הספר.
  2. "מיתוג או ייצוג ?!" – שיקוף הערכים הייחודים לקהילה המקומית של בית הספר.
  3. "של מי המבט הזה ?!" – תיכנון סביבה חזותית המשדרת העצמה נשית ומקדמת מנהיגות דתית.

————————————————————————————————————————————————————-

סדנאות לתלמידות

"לאורן" מציעה לבתיה"ס סדנה מאתגרת לקבוצות של תלמידים במסגרת החינוך החברתי בביה"ס. הסדנה כוללת פעילות חוויתית יצירתית, הכוללת שימוש באפלקציה לדיון בטלפונים הניידים, יצירת קיר גרפיטי קבוצתי, יצירת פרצופי דמויות אישיים בהשראת האמן חנוך פיבן, העלאת כתובות אש, ועוד. מטרת הסדנה היא לפתח את הזהות הנשית הדתית של התלמידות המתבגרות תוך הצבת  מודלים של נשים משמעותיות שהתלמידות יכולות לשאת אליהן את עיניהן.

תכני המפגשים לתלמידות:

  1. "מפציעה את האור שבי" – גילוי משאבים פנימיים וחיזוק הכישורים הייחודיים.
  2. "אם ארצה אין זו אגדה" – לאורן של דמיות משמעותיות מתחום חיים הקרוב לליבן של התלמידות.
  3. "לפסוע בעקבות השאיפות שלי" – תובנות אישיות בעקבות דיון בסוגיות מגדריות בעולם הדתי.

————————————————————————————————————————————————————-